Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2016 08:30 - КЛАДЕНЕЦЪТ НА ТЪГАТА - ИЛКО ИЛИЕВ
Автор: vidima Категория: Поезия   
Прочетен: 3997 Коментари: 0 Гласове:
19

Последна промяна: 13.09.2016 08:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
КЛАДЕНЕЦЪТ  НА  ТЪГАТА


ТИ,  МАЙЧИЦЕ-СЪДБА,  СИ  ТЪЙ  РЕШИЛА:
В  ПЕРОТО  МИ  ТЪГА,  ГЛАСЪТ  -  БЕЗ  СИЛА.

ИНДИГО  ВЪВ  ДУШАТА  МИ  ЛИ  СЛОЖИ  -
ДА  ЗАПЕЧАТАМ  ВСЯКА  НИЗОСТ,  БОЖЕ!

И  В  ЖАБУНЯКА  ЛЕПКАВ  МЕ  ЗАПРАТИ,
ДА  СТРАДАМ  И  ТЪГУВАМ  НЕПОНЯТЕН...



II.

А  ИМАШЕ  НАДЕЖДА  -  СЪН  ИЗПЛАКАН,
ПРЕДИ  ДА  СЕ  ЗАТРЪШНЕ  САМ  КАПАКЪТ.

ГЪРДИТЕ  СИ  РАЗТВОРИХ,  ЗА  ДА  ДИШАМ,
НО...  ТОЛКОВА  СМРАДЛИВО  ТУК  МИРИШЕ,

ЧЕ  СЕ  ЗАТРУПАХ  В  СОБСТВЕНОТО  ТЯЛО
И  МИ  Е  СКРЪБНО-БОЛНО,  ОСКОТЯЛО...

КАТО  ЧЕ  В  ПЕЩ  НА  АДА  СЕ  ОБРЪЩАМ,
ЗА  ДА  УЗНАЯ  ВСЕ  ЕДНО  И  СЪЩО:

ЧОВЕКЪТ  -  СОЛ  И  РАДОСТ  НА  ЗЕМЯТА,
Е  ПО-НЕСРЕТЕН  И  ОТ  ЖАБА  БЛАТНА!

ВЪВ  ТОЯ  СВЯТ  -  НАСЪН  ЗАСЯТА  НИВА,
АБСУРДЪТ  КОРЕНИ  НАВЪН  ИЗБИВА.

И  В  БУРЕНА  АБСУРДЕН,  ЗАДУШЕНА,
ПРОСТЕНВА  ТИХИЧКО  ДУШАТА  В  МЕНЕ...

ПРЕГЪНАЛ  ГРЪБ  ВЪВ  НЕПОСИЛНА  ГРИЖА,
ОТПАДАМ  И,  ДУХОВНО  ОБЕЗДВИЖЕН,

ПОЛИТАМ  В КЛАДЕНЕЦА  НА  ТЪГАТА
С  ПРОКЛЯТИЕТО  НА  ПОЕТ-МЕЧТАТЕЛ...



III.

И  В  САМОТАТА  СИ  -  БЕЗДЪННА  ЯМА,
И  ПРЕЗ  УСЕЩАНЕТО,  ЧЕ  МЕ  НЯМА,

КЪМ  ТЕБЕ,  СПЪТНИЦЕ-СЪДБА,  СЕ  ВРЪЩАМ
И  ПАК  ТЕ  МОЛЯ,  МАЙКО  ВЕЗДЕСЪЩА:

ВЗЕМИ  МИ  ТЯЛОТО,  ПУСНИ  ДУШАТА  -
НЕ  ИСКАМ  БОЛКАТА  СИ  ДА  НАМЯТАМ.

НЕ  ИСКАМ  ОТ  ТЪГАТА  МИ  ЧОВЕШКА,
НЕГОДНИЦИТЕ  ДА  СИ  ПАЛЯТ  СВЕЩИ!

ВЗЕМИ,  СЪДБА,  ПРЕХОДНОТО  МИ  ТЯЛО  -
НА  ТОЛКОЗ  ЗЕМНИ  ХОРА  ИДЕАЛА.

А  НА  ДУХА  МИ  СЯНКАТА  ГОРЕЩА  -
НЕДЕЙ  ДА  СТЯГАШ  ПОВЕЧЕ  ВЪВ  КЛЕЩИ!*



image

Автор:  Илко  Илиев
Из  стихосбирката  „Спиралата  на  Духа"  -  1996

* * *
1.  „Затръби  и  петият  Ангел,  и  видях  звезда,
и  даде  й  се  ключът  от  кладенеца  на
бездната.

„Откровение" -  9:1



Гласувай:
19


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vidima
Категория: Лични дневници
Прочетен: 867040
Постинги: 207
Коментари: 216
Гласове: 63506
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930